Sunday, December 13, 2009

Bosan2 Pt.1

music2

"Bosan ar plak,dgr muzik ah".

Ayat2 cinte ni masih lg aku igt sampe skang haha.Kwn2 sebilik aku(walopon aku ni menumpang je ^__^) terutamanye cik anam aka Jinggo ar slalu ulang2 ayat nie.Ayat jampi serapah la katekan =).Tp sebenonye aku nk sembang ngan korang ni tentang "muzik-muzik" yg aku minat.Top 10 chart la kirenye.Setiap mende yg belaku ni mesti ade sebabnye,so aku sertakn skali sbb2 die...Enjoy~!!!(In no particular order,xde sape mng kt sini yek ^__^)

No.1:My Chemical Romance
Hah band ni aku minat sbb aku tebukak Hitz.tv kt Astro tu.Tetbe aku dgr lagu ni 'Ghost of You'.Aku pon cakap la dlm ati "Wow mcm sedap je lagu ni".Die punye rentak pon semat.Pastu dari situ la aku pon tros minat band nie.Waktu tu kuar lak album baru die,aku apal satu album tu.Paling aku minat dalam album baru die nie 'Cancer'.
Recommended song:Cancer,The Sharpest Lives,Teenagers and Disenchanted.

No.2:The Beatles
Ni band otai ni.Lagu2 die ala catchy sket.Gaye happy je sume.Tapi lagu yg 1st aku dgr and aku minat dari band ni adalah 'Yesterday'.Ade byk makne dlm lagu nie.Kebanyakan lagu mmg cmtu,meaningful.
Recommended song:Yellow Submarine,I Wanna Hold Ur Hand,Lady Madonna and Hey Jude.

No.3:The Strokes
Aku xtau ar nape,tp aku rase aku xde pon jumpe sume lagu die yg xsedap.Damn man sume sedap2 dowh.Aku mule2 dgr the strokes ni sbb aku tgk satu manga ni tajok die 20th Century Boys.Abg aku kate lagu the strokes 'You Only Live Once' antare OST die.hah lps tu sume lagu strokes ni aku minat.
Recommended song:Heart in a Cage,Is this it?,Under Control,Barely Legal (ARGHHH,sume ar sedap~!!!)

No.4:Muse
kump ni aku mule2 dgr waktu die kuar 'Time is Running Out'.Len mcm je lagu die.pelik2 sume lagu die pon.Anyway lagu die mmg bes.Dgr la.Gitar die pon sedap
Recommended Song:Hysteria,Plug in Baby,Sing for absolution,Unintended

No.5:Raihan
"Ha nape ni bleh sesat kt sini?".Mesti korg sume tertanye2 kn haha.Tp siyes sembang raihan ni mmg aku minat.Aku xtau ar nape org len minat sgt kt rabbani tu,tah ape bes pon aku xtau.Aku frust tonggeng2 biler aku tgk asik2 rabbani je mng award.Tp aku minat diorg sbb dieorg ni cipte lagu bukan sonok2,ade meaning tu dlm lirik die,bace tgk.Blajo agame pon sng ^__^.
Recommended song:Dgr je sume lagu die

No.6:System of A Down
Baru insap kejap td,ni da masuk lagu heavy metal lak haha.tp mmg aku minat ar band nie.Aku igt lagi dulu zaman kaset ade lg(ade lg ke org beli kaset skang nie?) aku pon beli ar kaset SOAD nie.Hypnotize tajok album die.MMg bes ar SOAD nie,die nye rentak lagu pelik sket,tgh2 laju tu tetbe leh lak slow,sore pon betukar haha.Dgr la kalo ade mase.
Recommended song:Hypnotize,ATWA,BYOB,Dreaming,Attack,Tentative,Aerials and Lonely Day.

No.7:Avenged Sevenfold
ni pon lagi 1,sebijik je macam SOAD kt ats tu,lebey kurang je gayenye.Aku minat sbb kwn aku si Shukran(mane la die skang nie? ^__^) ni yg bg aku dgrsatu lagu A7x nie.Tajok die MIA.tp minat aku xdtg lg time tu.Tetibe lak ade org nyanyi dlm petandingan nasyid xsilap aku Dear God kt matrik dulu.Aku pon tros la jatoh cinte hehe.Pastu si Shukran ni pon ade sebakol lagu A7x nie,aku pon amik ar sume kt die.
Recommended song:MIA,Dancing Dead,A Little Piece of Heaven,Warmness of the soul,Clairvoyant Diseases and Betrayed(dgr la sume sng =)).

No. 8:Coldplay
xpayah nk dipekenalkan lg band nie,dgr je lagu2 die yg merdu.Aku paling minat lagu 'Yellow' ngan 'Fix you'.semat ar dowh.
Recommended song:Fix you,Clocks,Viva la Vida,The scientist,Speed of Sound.

No. 9:Avril Lavigne
avril ni mmg aku respek.lagu die sume sedap2 ar.sore pon sedap(Da rupe sore aku la plak ^__^ haha).Da xlarat da aku nk tulis sebenonye.Dgr je la
Recommended song:Slipped Away,Tomorrow,I'm With You,He wasn't,Loosing Grip.

No. 10:Sape2 je yg lagu die sedap
slalu nye kalo aku dgr lagu tu sdp,aku akn crk sampe lubang cacing.methodologi aku banyak,kdg2 tanye kwn,search tenet n mcm2 ar lg.Contoh nye aku tgk satu cite ni tajok die PS I love you,pastu satu lagu OST die sedap ar plak(xtau la korg kalo dgr cmne,aku punye taste kowt)tajok die 'I love you till the end'.Pasu ape lg aku pon wat search mode.Seb bek jumpe ^__^.Tros dgr 100 kali pastu haha.

Tu je ar aku nk kongsi ngan korg sume arini hehe.Kalo korg ade lagi lagu best yg korg suke dgr,kabo2 la yek huhu ^__^.Kongsi la llagu sedap korg,komen kt bwh nie ha.Aku pon da saket tgn.Nk gi mkn babai

4 comments:

faizbotol said...

bosan gler post ko,dgr muzik ar..haha

En. Konan said...

haha
ni sume time kaseh pade shukran dowh
tanpe shukran sape la aku huhu

faizbotol said...

hahaha.ape kne mngene ngn shukran?

En. Konan said...

die la aku nye motivator
dgr lagu2 ni sume haha
ang dengki ar tu aku kwn ngan shukran haha